søndag 2. januar 2011

Årets første strikkeprosjekt i boks :o)


Sokkene er strikka i PT5 garn ( 80% myk ull og 20% nylon ), som kan maskinvaskes på 40 grader med ullvaskemiddel. Mønster er henta fra Garnstudio, og med litt strørrelsejustering ble sokkene passe. Mønster kan du finne her http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=116&d_id=1&lang=no og her er resultatet :o) Disse skal kle Siljes raske løpeben :o)




Når jeg strikker sokker starter jeg alltid på tåa - Tå Opp Sokker :o) Lettere å justere str. og det blir en avrunda fin tå. Inspirasjon til strikke sokker på denne måten har jeg fått av min gode venninne Ellinor med bloggen http://ronille.wordpress.com/ 
Hun har skrevet boka Mauds Hjerte som absolutt er å anbefale:o) Den inneholder mange sokkeoppskrifter som er til stor inspirasjon:o)



Strikkesmil fra Lill

2 kommentarer:

  1. Retteleg fine vart dei - får sjekke ut oppskrift etter kvart. Har ikkje strikka mykje lester før så eg slit no litt med hæl...No held eg på med hadelandsvottar til kjæresten - dei er kjempefine.
    jannetove

    SvarSlett
  2. Hadelandsvotten finn du på bloggen min under Handarbeid og ting som varmar om hausten:-)))

    SvarSlett